ראשי » טיפים » הדפסה תלת מימד יכולה לשדרג מוצרים לבית חכם

הדפסה תלת מימד יכולה לשדרג מוצרים לבית חכם

תחום הדפסה תלת ממדית אינו מפסיק להתפתח. כיום לא רק שניתן להדפיס מוצרים וכלים שימושיים, אלא מדובר בטכנולוגיה שמהווה כלי חשוב ביותר גם בתחום הרפואה והמדע. הדפסה תלת ממדית מסייעת לקצר ולדייק תהליכי פיתוח. כך זוכים להגיע לחלק המתאים ביותר בזמן הקצר ביותר. מכאן שכיום ניתן להדפיס נשק שניתן לירות ממנו, אב טיפוס עבור מכשור רפואי מציל חיים וכדומה. אי לכך בין אם עוסקים בתחום ההנדסה והרפואה, ובין אם עוסקים בתחום העיצוב והאופנה, או סתם לעיצוב הבית. מדובר בכלי מדהים שמסייע לקחת את המחקר/הפרויקט לשלב הבא, וזאת לצד מינימום זמן ודיוק מרבי.

הדפסה תלת מימד הופכת צורך למענה

יש להבין שתחום הדפסה תלת ממדית מאוד רחב ומפותח, ועל כן ניתן למצוא מגוון שיטות, טכנולוגיות וחומרים. מאחורי כל שיטה וחומר ניצבת שורה של יתרונות וחסרונות, ועל כן מי שמבקש לנצל את הכלי המדהים הזה, ראשית צריך להבין מהי המטרה. רק לאחר מכן להתחיל להכניס את שאר המשתנים למשוואה, וזאת לצד ייעוץ מקצועי, ניסיון מוכח ויכולת מגוונת בתחום.

רוצים לקבל הצעת מחיר משתלמת? השאירו פרטים

היכרות ראשונית עם 2 טכנולוגיות מובילות

  • טכנולוגיית FDM טכנולוגיית FDM מושתתת על שיטה יחסית פשוטה. טכנולוגיה מאוד נפוצה שמאפשרת לייצר מוצרים באופן נקי ושקט, ואף העלויות אינן גבוהות. מכאן מי שמבקש לערוך ניסויים בדגמים השונים טרם הוא מגיע לתוצר הסופי (לרוב נדרשים כמה ניסויים). מי שמבקש לייצר חלק סופי באופן איכותי, עשוי למצוא שטכנולוגיית FDM בהחלט אידאלית. כיצד הטכנולוגיה עובדת? המכונה מכילה ראשי הדפסה שמתיכים סליל פלסטיק (חומר תרמו פלסטי). כאשר מתאפשר משחק עם חוזק וצפיפות החומר. פה רמת הגימור מעט מחוספסת – ניתן להבחין בשכבות הסליל.
  • טכנולוגיית DLP – טכנולוגיה זו מושתתת על עיבוד אור דיגיטלי – על פוטופלימרים: תגובה כימית שבה שרף נוזלי הופך למוצק באמצעות חשיפה לקרינה. מכאן שיש משחק עם אורך הגלים, כאשר כל שכבת הדפסה זוכה לטיפול ממוקד באמצעות שליטה על אורכי הגל. בתום ההדפסה נעזרים בקרינת UV כדי לייצר הקשיה סופית. מדובר בשיטה שמאפשרת הדפסה של פריטים קטנים, מדויקים ובעלי רמת גימור חלקה. אידאלי עבור יצירת תבניות, חלקים רפואיים, עולם התכשיטנות וכדומה. עם זאת, אין מדובר בתוצר גמיש, כיוון שטכנולוגיית DLP מושתתת על חומרים תרמוסטטים. אלו חומרים שבניגוד לחומרים תרמו פלסטיים אינם נחשבים גמישים. גם פה ניתן לעבוד עם מגוון סוגי חומרים, וגם פה כל חומר מגיע על רשימת היתרונות והחסרונות הייחודיים לו.

כל חומר והיתרון היחסי שלו

ניתן לעבוד עם שורה ארוכה של חומרים. מבקשים הצצה? להלן החומרים העיקריים עבור טכנולוגיית FDM:

  • PLA – מופק מגרעיני תירס ועל כן יכול לבוא במגע עם מזון. אידאלי עבור מודלים גמישים וחלקים, מעט בדומה לגומי. לצורך הדוגמה ניתן להדפיס עמו תבנית גמישה, או גלגל לרכב משחק.
  • PETG – חומר שבעיקר מופק מהפלסטיק המוכר – נחשב חזק, בלתי שביר, עמיד בחום. בעל אורך חיים ארוך והוא ידידותי למגע עם מזון. לצורך הדוגמה ניתן להדפיס ממנו בקבוק שתייה.
  • ABS – נחשב קל משקל, מאוד עמיד ומעניק גמישות ברמה עדינה. בנוסף, קל לשייף ולעבד אותו, אך מצד שני מדובר בחומר שמצריך מקצועיות יתרה בתחום ההדפסה, במיוחד בשל הנטייה של החומר להתקרר מהר ובכך להתעוות קלות.
  • ASA – סוג של ABS משופר. בעל אלסטיות טובה, עמיד היטב בתנאי חוץ ובעל עמידות מרבית מפני קרינת UV. מכאן שחומר ASA אידאלי עבור בניית מודלים.
  • NAILON – פילמנט ניילון הוא חומר עמיד וחזק שאינו שביר כמו ABS או PLA.